6 Oca 2012

Berna Laçin'e ve Sağlık Bakanı'na Teşekkürler...


Hürriyet Gazetesinde bugün çıktı:


"Her tarafı skandal" haber için soruşturma


BOLU’nun Mudurnu İlçesi’nde 25 yaşındaki E.D. ile birlikte yaşayan ve nüfus kaydında 11 yaşında görünen 8 aylık hamile Z.Ç. ile ilgili Sağlık Bakanlığı soruşturma başlattı. Oyuncu Berna Laçin de olaya büyük tepki göstererek soruşturma başlatılmazsa suç duyurusunda bulunacağını açıkladı.


Sağlık Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi:

"Medyamızda ’11 yaşında 8 aylık hamile’ başlıkları ile yer alan haberle ilgili Sayın Bakanımız Prof. Dr. Recep Akdağ’ın talimatlarıyla Teftiş Kurulu Başkanlığımızca müfettiş görevlendirilerek soruşturma başlatılmıştır. Konunun bütün ayrıntıları Bakanlığımızca titizlikle takip edilmektedir. Gelişmeler kamuoyuyla paylaşılacaktır."
BERNA LAÇİN'DEN TEPKİ
Bu arada ünlü oyuncu Berna Laçin konuyu yakında takip ettiğini ve soruşturma açılmadığı takdirde suç duyurusunda bulunacağını açıkladı.
Sosyal medyada olayla ilgili açıklamalar yapan Laçin şu mesajları verdi:
-11 yaşındaki kız çocuğunun evli ve hamile olduğu haberi üstelik kocası izin vermediği için hastahanede kalamaması, mide bulandırıcı.
-Koca kaç yaşında yazmıyor.Evli diyor, imam nikahlı mı! İmam nikahı hukuki nikah olmadığına göre, 10 yaşındaki kızı iğfal etmekten niye işlem yapılmıyor.
-Taktım mı takarım.Yarın avukattayım.
-Niye yarını bekliyim, şimdi arıyorum hukukçuları
-Kızın alınarak derhal bir sosyal kuruma yerleştirilmesi, alıkoymaktan kocanın hapse atılması ve hastahane polisi ve çıkışına izin verenlerin yargılanması gerekiyor.
-Eğer ki küçük bir ihtimal de olsa gereken soruşturma başlatılmaz ise iki gün sonra ben şahsen suç duyurusunda bulunup, hukuki süreci başlatacağım.Bununla ilgili detayları öğrendim.Sorun yok. Ama iki gün,kamu davası açılmasını beklemek durumundayım.
-E ben de bunun peşini bırakırsam bana da Berna demesinler... Sn.Fatma Şahin'in muhakkak konuya el atacağına da inanıyor ve bekliyorum
-Hukuken, çocuğun hastahanede sağlığı düzeldikten sonra bir sosyal kuruma yollanması gerekiyor. Bebeğin babasının ise hapse girmesi gerekiyor.
-N.Ç olayından sonra düzenlenen yeni yasalarla,artık 15 yaşında da olsa kız, kendi rızasıyla diye bir indirim yokmuş zaten bilginize.


Dip Not: Henüz diğer ilgili mercilerden ve sivil toplum kuruluşlarından ses yok.




Bu haberle  ilgili benim diğer  gönderilerim: Yorumlu: 11 Yaşında Hamile
Bu haberle ilgili blogdaşlarımın göderileri: 11 Yaşında Hamile



13 yorum:

  1. Aslında olay çok boyutlu. Bu durumun suçluları katman katman. Yani başta kız çocuğunun ailesi, kocası rolündeki tecavüzcü, tecavüzcünün ailesi,suç duyurusunda bulunmayan hastane çalışanları, hastane polisi, olaydan haberdar olan akraba, konu komşu ..Belki de benzer başka olaylar da vardır. Evlilik kisvesi altında çocuklara tecavüz edilmesi diğer çocuk istismarlarından daha masum değil asla.. Kesinlikle suçlular cezalandırılmalı.

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısın, o yüzdendi dünkü 'yorumlu: 11 yaşında hamile' yazımdaki isyanım da. Nasıl bu kadar duyarsız olunabildi anlamış ve kabullenebilmiş değilim.

    YanıtlaSil
  3. Berna Laçin i cidden çok severim bir ara ona da medya epey sataşmıştı laf değil icraat diyorum en azından ünlü insanların sesi çıkarsa daha çabuk neticelenebiliyor olaylar.Biz de izleyelim ve lütfen caydırıcı olsun cezalar

    YanıtlaSil
  4. Katılıyorum sana. Berna Laçin'in isyanı Milliyet ve Hürriyet'te çıktı. Bu gazetelerin İnternet sayfalarından bu habere göderilecek yorumlar da, izlemenin yanında destek verebilir mi? kalabalık yorum, belki biraz dikkat çeker mi?..en azından basının dikkatini..?

    YanıtlaSil
  5. umarım gereken cezayı alırlar

    Sorgulamayı kaldırabilmene sevindim yardım çağrını çok geç gördüm kusura bakma

    YanıtlaSil
  6. umarım.
    olsun zaten bakıp görmeyen gözlerimi biraz açınca gördüm nasıl kaldırılacağını..derler ya bakmakla görmek farklı şeyler diye..sağol .

    YanıtlaSil
  7. İlk yorum kelimesi kelimesine benim söylemek istediklerimi anlatıyor. Zaten kendi sayfamda da yazdım. Ne kadar çok tepki verirsek o kadar çözüme katkıda bulunmuş oluruz. konuyu ele aldığınız için kutlarım sizi.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim ve ben de size teşekkür ederim. Takip edelim derim..

    YanıtlaSil
  9. Çekmez olur mu elbette çeker kaldı ki mesela bu haberi duymayan bir çok insan da berna sayesinde duymuş olabilir çok önemli bu bakımdan göz önündeki insanların duyarlı olması ve sağlam duruşu.. Umarım çok ciddi ibret teşkil edecek bi cezayla sonuçlanır bu iş yok böyle bişey:(

    YanıtlaSil
  10. öyleyse tepkiye devam ediyor ve takipçisi oluyoruz hep beraber

    YanıtlaSil
  11. Adsız7/1/12

    bazen sözün bittiği yer derlerya işte tam bu haber için söylenmiş noluyor nereye gidiyoruz böyle çağ atlayalım dedik ama bunlarda fazla artıkkk böyle sapık ruhluları infaz edeceksin.neyse çok sinirleniyorum yazık değilmi o çocuğa.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. bu aslında çağ atlamak falan değil tam tersine geriye dönüş..ilkellik..öyle çok çocuk var ki.. sadece biz de mi? çok gelişkin dediğimiz ülkelerde özgürlük adı altında cinsellik yaşı 10-11 e düştü. geçen yıl ingiltere de de 11 yaşında bir çocuk doğum yaptı ve aile boyu fotoları gazetelere düştü..

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...