7 Şub 2012

Bir büyük aşk insanından aşklarımıza akan nameler..

22 Ocak 1902- 6 Şubat 1960

Aristokrat lakaplı, kültürlü, kibar güzel giyinen müzikle iç içe bir yakışıklı delikanlı, güzeller güzeli tiyatro oyuncusuna aşık olur. Güzeller güzeli de etkilenir bu aristokrat yakışıklı genç müzisyenden.. Evlenirler.. Büyük aşk yaşarlar ama tiyatro oyuncusu güzeller güzeli ne yazık ki eroinmandır ve sırf eroin sağladığı için bir eczacı ile beraber olur..  Her şeye rağmen kendisinden vaz geçmek istemeyen aşkından zorla boşanır.. Genç müzisyen istemeye istemeye boşanır ama aşkını silemez kalbinden.. hep onunla yaşar... daha sonra başka bir kadınla evlenmişken  bile..



İlk Türk ve Müslüman tiyatrocu kadın Afife Jale'ye duyduğu büyük ve ümitsiz  aşkını, ayrılık acısını bestelerine yansıtan Selahattin Pınar, besteleri ile hemen her dinleyeninin hayatında bir türlü iz bıraktı.

Atatürk'ü ağlattığı ve 'Atatürk'lerde insandır' demesine sebep olan  Gel, Gitme Kadın şarkısını, Selahattin Pınar kadar müzik tarihimizde yeri doldurulamayacak olan bir başka efsane Zeki Müren yorumu ile  ve  bir diğer efsane Müzeyyan Senar yorumu ile de Gecenin Matemi'ni aktarmak istedim bu bir gün gecikmiş Selahattin Pınar'ı anma gönderimde..



           


 Selahattin Pınar, Afife Jale, Zeki Müren ve Mustafa Kemal Atatürk....
 Nurlar içerisinde yatsınlar...  izleri asla silinmeyecek...


17 yorum:

  1. Son konserine gittim Müzeyyen Senar'ın :) iyi ki yapmışım.

    YanıtlaSil
  2. ne büyük bir şans.. ben beceremedim oysa ne çok istedim..

    YanıtlaSil
  3. Adsız7/2/12

    Ben bu aşkı bilmiyordum bak. İyi ki paylaşım yapmışsın. Öğrendiğim bi' şey daha oldu.

    YanıtlaSil
  4. paylaşarak gelişmez miyiz her konuda? teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Çok saolun bir şarkının hikayesini öğrenmiş oldum,bu arada ne aşkmış be !

    YanıtlaSil
  6. eski aşklar da başkaymış diyom ben...

    YanıtlaSil
  7. tebrikler...

    biraz ilginç başladı bu sabah sayende :)

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler.. aşk hep ilginç değil mi?

    YanıtlaSil
  9. O zamanlar paparazzi yokmuş iyi ki ha acaip fısıltılar dedikodular rivayetler var hem de kendileri demeç vermediği halde, çok güzel şiirler besteler doğmuş bu aşklardan haliyle:)

    YanıtlaSil
  10. o günlerin aşklarını efsane eden bu fısıltılar değil mi? ama fısıltıların kaynağı da bu aşklar değil mi?

    YanıtlaSil
  11. çok güzelmiş, bilmezdim yazını okumadan önce bu şarkıyı...

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler..mutlu oldum..

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel şarkılar, ne güzel yorumlar...Gerçekten eskilerin ruhu bir başka. Bu aşkı da bilmiyordum, senden okuyunca öğrendim.

    YanıtlaSil
  14. ben sadece afife jale ile evlendiğini ve büyük bir aşk duyduğunu biliyordum geri kalanını internt surf leri ile öğrendim yazmaya çalışsam bir kaç roman olabilecek kadar duygulu bir hikayeleri var.. ama besteleri munir nurettin besteleriyle beraber benim vaz geçilmezlerimden

    YanıtlaSil
  15. bu hikayeyi bilmiyordum. nekadar cahilim. sağolasın

    YanıtlaSil
  16. Bu detayların çoğunu bilmiyordum.Çok şaşırdım.
    Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  17. fortuna@ hiç de değil.. hergün hep beraber yeni bir şeyler öğreniyoruz

    zeugma@ ben teşekkür ederim değer verip okuduğunuz için

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...