3 Tem 2016

Gri hücrelerim kapışıyor...





Takılıyor aklıma bazı bazı bazı şeyler... düşünürken buluyorum kendimi... oysa biliyorum düşünmek zararlı bir uğraş... insanı depresyona sokuyor.... sorgulamalarla... cevap aramalarla uğraştırıp yoruyor... hatta bazen hücrelere tıkılmana sebep oluyor... ama gri hücreler asi şeyler.... birine laf anlatsam diğerine anlatamıyorum... bildiklerini okuyorlar... hatta bazen birbirlerine düşüp beynimin sigortalarını bile attırıyorlar.... Neyse... gri hücrelerimin asiliği dedikodularını bir kenara bırakıp aklıma takılanlara döneyim...

Ben, bir şirketin genel müdürü olsam... aldığım kararlar yüzünden şirket zarar edince... "beni işbirliği yaptığımız şirketler kandırdı oysa ben onların her istediğini vermiştim" desem... şirketin sahipleri beni "genel müdür " olarak tutmaya devam eder mi???

Ben bir şirkette "yönetici" olarak çalışırken, hakkımda "şirketin parasını zimmetime geçirdiğim" veya "rüşvet alarak bazı müşterilerin isteklerine/yaptıklarına/verdikleri zararlara/haksız kontratlara göz yumduğum/izin verdiğim/imzaladığım" şeklinde dedikodular çıksa, sonra da suç üstü olduğu iddia edilen bazı tape ve resimler ortaya çıkartılsa... ben "hepsi uydurma, hani ben bir firmayla işbirliği yapıyordum ya..ne istedilerse vermiştim ya... işte onlar bizim şirketi ele geçirmek için böyle yapıyorlar..." diye kendimi savunsam, çalıştığım şirketin sahipleri bana inanıp da beni o şirkette tutmaya ve ödüllendirmeye devam ederler mi???

Ben çalıştığım şirketin yönetim kurulunun onaylamadığı ve şirket tüzüğünde, vizyonunda, misyonunda, etik kurlallarında olmayan bir iş yapsam ve de üstelik şirkete imaj kaybettirsem.... zarar getirsem.... o şirketin sahipleri beni yine Genel Müdür olarak tutarlar mı???

O şirketin ortaklarının beni işten atacağını söylüyor bazı gri hücrelerim... bazıgri hücrelerim de diyor ki...hem işten atılırsın hem de kendini cezaevinde bulursun...
Bazı gri hücrelerim ise diyor ki... o şirketin sahipleri "eti senin kemiği benim"diye şirketi sana emanet ettilerse.. sen de onların gönlünü almayı beceriyorsan, gerekli güveni oluşturmuşsan ama en önemlisi iş hayatına yabancı iseler sorgulamayabilirler... Bir iki deneme yaparsın.. baktın sesleri çıkmıyor istediğin gibi at koşturursun... mesele senin kim olduğun veya ne yaptığın değil... o şirketin ortaklarının kim oldukları ve şirketlerine ne kadar sahip çıktıklarında...

Ben, yıllarca yaşamımı paylaştığım... aynı fikir ve dava peşinde omuz omuza yürüdüğüm bir arkadaşlarıma,  yoldaşlarıma,  aile dostlarıma birbiri ardından arkamı dönsem ve tüm sorunlardan onu sorumlu tutsam.... bilenler, görenler bana ne derler???

Gri hücrelerimin büyük bir kısmı diyor ki; elbette seni adi dönek deyip bildikleri bilmedikleri her tür kirli çamaşırını ortaya dökerler... seni dava'nızın da dostluk çemberinizin de dışına atarlar.... bir diğer kısım gri hücrelerim de diyor ki... o arkanı döndüklerin senin haklı olarak arka döndüğünü biliyorlarsa "konuşursam yer gök yıkılır" derler ama asla konuşmazlar çünkü senin o "dava" yı en iyi omuzlayan olduğunu bilirler... geri kalan hücrelerim de diyor ki; merak etme üç beş vızıldanırlar ama ileriye gidemezler çünkü senin de onların da tencerelerinizin dipleri birbirinden kara... seni ifşa etmek istersen kendilerini de ifşa etmek durumunda kalırlar...

Ben, çalıştığım şirketin tüzüğüne aykırı olarak, altımda çalışacak kişileri kafama göre, yeteneklerine ve tecrübelerinin alanlarına bakmadan sırf bana yakınlıklarına göre  atasaydım, o şirketin ortakları ve çalışanları bana nasıl bir tepki gösterirlerdi???

Ortaklar kovardı.. çalışanlar isyan ederdi diyor objektif grilerim... ama diğer grilerim diyor ki.... şirketin büyük ortağı senin "dayın" ise susarlardı... ama geri kalan grilerim ne diyor biliyor musunuz??? "bu ayrıcalık ancak parti başkanlarına ve hükümetlere aittir çünkü birbirlerinden yoktur farkları ister muhalefette olsunlar ister iktidarda.... "dayın" bile olsa özel sektörde kimse sana bunu yaptırmaz çünkü para kazanmak ister "


yaa işte böyle.... grilerim kapışıp duruyorlar... ama sanırım bu ülkede, "yasadışı insan" durumuna düşmeden kafana göre takılmak ve iyi para kazanmak istiyorsan kesinlikle siyasete atılmalısın... başka hiç bir sektörde bu mümkün değil" diyen gri hücrelerim geri kalan gri hücrelerimi de ikna etmek üzereler...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...